sunnuntai 16. tammikuuta 2022

Jäähdyttimen kehikot ja itse jäähdyttimet.

 Paimelasta siis tarttui mukaan moottorin lisäksi molemmat jäähdyttimet ja tuuletin sekä sen kannatin. Kesälomareissula tuo entinen tuuletin oli irronnut kiinnikkeistään eli hitsauksesta väsähtäyt ja tipahtanut letkujen varaan roikkumaan. Siivet ottivat tietenkin kiinni siihen kehikkoon ja niistä ei enää paljon ollut jäljellä.

Hieman kulahtanut. :(

Tässä "uusi" odottaa paikalleen laittoa.

Jäähdyttimen kehikoista koitettettiin romiksella kaivella parhaita mitä tontilta löytyi. Aloin sitten niitä purkamaan, että teen kehikot ja putsailen jäähdyttimet valmiiksi. Koneen vaidon yhteydessä olisi sitten nätti nakata paikoilleen. No eihän se tämäkään mennyt ihan niin kuin ajattelin. Toinen kehikko ja syyläri olivat sen verran pahassa kunnossa, että ei auttanut kuin viedä uudelleen kennotukseen ja kehikosta leikellä hyvät osat talteen.


Tuo kehikon alareuna kerää sen verran kaikkea mitä tuolta tienpäältä irtoaa, että jos puhdistaminen jää aika ajoin tekemättä niin ei se kovin montaa vuotta jaksa pysyä kasassa.

Tässä toisen kehikon alareuna putsattuna ja maalattuna. Toisesta kehikosta ei paljon jäänyt jäljelle.

Tässä sitten uudelleen kennotettuna tuo sama jäähdytin, josta kuva ylempänä. Eiköhän tuo tämän auton vanheta.



Kehikko ja tuuletintunneli putsattuna ja maalattuna.


Siinäpä ne sitten odottavat paikoileen laittoa.

Ensin pitää kuitenkin vanhat saada pois.





Ei nuista paljon enää ollut jäljellä. Kehikoiden yläosista sai tarvittavat palat, että sai yhden hyvän kehikon tehtyä.

Siinäpä niitä syyläreiden kuvia kerrakseen. Laitetaan seuraavaksi jotain kuvaa ja juttua moottorinvaihdosta.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Teknisiä murheita.

Reissulla oli takanapa ollut sitä mieltä, että päästetäänpä vähän öljyä pihalle. Syitä saattaa olla moniakin ja tietenkin ajattelin kaikista...